Bestyrelsens opgaver
Bestyrelsen og forretningsudvalget er i valgperioden ansvarlig for foreningens ledelse og gennemførelsen af foreningens aktiviteter i henhold til formålsparagraffen og generalforsamlingens beslutninger, herunder:
- at tilvejebringe det økonomiske grundlag for foreningens virke
- at forhandle praktiske og økonomiske vilkår vedr. foreningen
- at udarbejde årligt regnskab og afrapportering af gennemførte aktiviteter
- at bestyrelsen kan delegere opgaver til udvalg og til eventuelle lønnede medarbejdere.
Bestyrelsens møder
- BluesDanmarks bestyrelse afholder bestyrelsesmøde 4 gange om året
- BluesDanmarks forretningsudvalg afholder møder 6-8 gange om året
- BluesDanmarks talsmand og sekretariatet mødes 1 gang om måneden.
BluesDanmarks bestyrelse
Peter Buhl: Kommunikationsansvarlig
Bluesforeningen CROSSROADS, Vejle [formand]. Contact e-mail - info@bluesdanmark.dk
Frederik Schnoor: Bestyrelsesmedlem (Udpeget)
Frederik Schnoor [festivalleder, Cand. Mag. i Kulturformidling, bluesmusiker m.m.]
Chris Grey: Bestyrelsesmedlem (Aktiv, udøvende bluesmusiker. Medlem af DMF)
Chris Grey [bluesmusiker]
BluesDanmarks bestyrelse består af i alt 9 medlemmer med følgende sammensætning:
5 bestyrelsesmedlemmer er valgt blandt medlemsforeningerne
1 medlem er indstillet fra gruppen af øvrige interessenter
1 medlem er en aktiv, udøvende bluesmusiker, som er medlem af DMF, men udpeget af BluesDanmarks bestyrelse
2 er fagligt relevante medlemmer udpeget af bestyrelsen, hvoraf begge har kompetencer indenfor formidling og udvikling!